Sando-Car Kft.

Autószervíz

Gyorsszerviz! intervallumok:30000km

Kibírja, de feltételekkel!!!

De a megadott 1-2 év vagy 30 000 kilométer a használat legfelső határa, az a maximum, amit semmiképp sem léphet át a tulaj. Ami a legfontosabb, hogy ezek az ajánlások csak a gyárilag előírt olajminőség esetén érhetők el vagy közelíthetők meg. Aki alacsonyabb árú, gyengébb minőségű olajra áll át, esetleg az olcsóság reményében a tömegével piacra döntött, hamis olajból vásárol, megölheti a motort a rosszabb kenőanyag és az eredeti csereperiódus kombinálásával.


Gyorsszerviz!

Japán autók: olajcsere 15 000 kilométerenként

Bár a motoroknak a gyári specifikációjú kenőanyaggal elvileg bírniuk kell a gyári olajcsere-intervallumot, talán nem véletlen, hogy a japán és dél-koreai gyártók jellemzően 15 ezer kilométerben maximálják a csereperiódust, dízel és benzines motorjaiknál is.

Típus / Olajcsere-periódusTípus / Olajcsere-periódus
Típus / Olajcsere-periódus 
C. Xsara 1,9 TD 10e km
C. C4 1,6 HDi '04 20e km
Ford Sierra 2,3D 7500 km
F. Mondeo '02 2,0 TDCi 20e km
 
MB W124 250D 10e km
MB E200 CDI '03 max. 22e km

Dacia 1310 5e km
Dacia Logan 1,4 20e km
Honda Civic 1,4 '94 10e km
Honda Civic 1,4 '06 20e km
Opel Ascona D 1,3 15e
O.Vectra C 1,6 max. 30e

Ferrari F40 és F50 5e km
Ferrari Enzo 20e km
J. Gr. Cherokee 4,0 '93 12e
J.Gr. Cherokee 4,7 '06 12e 
Suzuki Swift 1,3 '89 10e 
Suzuki Swift 1,3 '05 15e 
FIAT Uno 1,3D 7500 km
F. Punto 1,3 JTD 30e km
Kia Pride 1,3 '96 10e km
Kia Picanto 1,1 '09 15e km
T. Carina E 1,6 10e km
T. Avensis 1,6 15e km
F. Escort 1,4 '91 10e km
F. Focus 1,4 '06 20e km
Lada 2105 1,3 10e km
Lada Samara 1,3 15e km
VW Golf II 1,6 15e km
VW Golf V 1,6 max 30e km 


A kenőanyag szerepe, fontossága és csereintervalluma:Fontos ugyanis tudni azt, hogy a jellemzően nagy betűkkel hirdetett kilométerérték az ideális felhasználás esetére vonatkozik, arra, amikor a motor hosszú távon az olaj számára ideális, csekély terhelést jelentő üzemben dolgozik. Egyenletes fordulatszámon, megállások nélkül. Minél inkább eltérünk ettől, annál inkább nem igaz a hangoztatott mesésen hosszú periódus. Úgy lehet ez valós, ahogyan a gyári üzemanyag-fogyasztási adat. Nem kizárt, hogy lehet produkálni akár egy középkategóriás autóval is 3,9-es fogyasztást, ha a gyártó ezt állítja, de valahogy az életben inkább az 5 liter lesz a reális. Hasonlóan lehet egy olaj élettartama 30 ezer kilométer. Ideális körülmények között elegendő lehet ilyen „sűrűséggel”, illetve „ritkasággal” cserélni a kenőanyagot, ám az élet ennek sokszor ellentmond.