Autószervíz
Gyorsszerviz! intervallumok:30000km
Kibírja, de feltételekkel!!!
De a megadott 1-2 év vagy 30 000 kilométer a használat legfelső határa, az a maximum, amit semmiképp sem léphet át a tulaj. Ami a legfontosabb, hogy ezek az ajánlások csak a gyárilag előírt olajminőség esetén érhetők el vagy közelíthetők meg. Aki alacsonyabb árú, gyengébb minőségű olajra áll át, esetleg az olcsóság reményében a tömegével piacra döntött, hamis olajból vásárol, megölheti a motort a rosszabb kenőanyag és az eredeti csereperiódus kombinálásával.
Gyorsszerviz!
Japán autók: olajcsere 15 000 kilométerenként
Bár a motoroknak a gyári specifikációjú kenőanyaggal elvileg bírniuk kell a gyári olajcsere-intervallumot, talán nem véletlen, hogy a japán és dél-koreai gyártók jellemzően 15 ezer kilométerben maximálják a csereperiódust, dízel és benzines motorjaiknál is.
Típus / Olajcsere-periódus | Típus / Olajcsere-periódus | Típus / Olajcsere-periódus |
C. Xsara 1,9 TD 10e km C. C4 1,6 HDi '04 20e km | Ford Sierra 2,3D 7500 km F. Mondeo '02 2,0 TDCi 20e km | MB W124 250D 10e km MB E200 CDI '03 max. 22e km |
Dacia 1310 5e km Dacia Logan 1,4 20e km | Honda Civic 1,4 '94 10e km Honda Civic 1,4 '06 20e km | Opel Ascona D 1,3 15e O.Vectra C 1,6 max. 30e |
Ferrari F40 és F50 5e km Ferrari Enzo 20e km | J. Gr. Cherokee 4,0 '93 12e J.Gr. Cherokee 4,7 '06 12e | Suzuki Swift 1,3 '89 10e Suzuki Swift 1,3 '05 15e |
FIAT Uno 1,3D 7500 km F. Punto 1,3 JTD 30e km | Kia Pride 1,3 '96 10e km Kia Picanto 1,1 '09 15e km | T. Carina E 1,6 10e km T. Avensis 1,6 15e km |
F. Escort 1,4 '91 10e km F. Focus 1,4 '06 20e km | Lada 2105 1,3 10e km Lada Samara 1,3 15e km | VW Golf II 1,6 15e km VW Golf V 1,6 max 30e km |
A kenőanyag szerepe, fontossága és csereintervalluma:Fontos ugyanis tudni azt, hogy a jellemzően nagy betűkkel hirdetett kilométerérték az ideális felhasználás esetére vonatkozik, arra, amikor a motor hosszú távon az olaj számára ideális, csekély terhelést jelentő üzemben dolgozik. Egyenletes fordulatszámon, megállások nélkül. Minél inkább eltérünk ettől, annál inkább nem igaz a hangoztatott mesésen hosszú periódus. Úgy lehet ez valós, ahogyan a gyári üzemanyag-fogyasztási adat. Nem kizárt, hogy lehet produkálni akár egy középkategóriás autóval is 3,9-es fogyasztást, ha a gyártó ezt állítja, de valahogy az életben inkább az 5 liter lesz a reális. Hasonlóan lehet egy olaj élettartama 30 ezer kilométer. Ideális körülmények között elegendő lehet ilyen „sűrűséggel”, illetve „ritkasággal” cserélni a kenőanyagot, ám az élet ennek sokszor ellentmond.